Tving din medarbejder til at holde pause

Pauser gør din medarbejder gladere, mere effektiv, mindre stresset, en bedre kollega, bedre rustet til at træffe gode beslutninger, mindre disponeret for stress og meget mere.

Der er ingen undskyldninger for ikke at tvinge dine medarbejdere til at holde en kaffepause!

 

Lad os gøre op med productivity-bias! Medarbejderen, der springer frokosten over og ræser op og ned af gangene, er IKKE en helt - tværtimod er han ineffektiv, laver flere fejl (som han sjældnere opdager) og han bidrager ikke til en bæredygtig arbejdskultur.

 

I mange af de fag, hvor man bruger kroppen, ved alle, at der er brug for pauser. Hvis man løfter tunge ting hele dagen, bliver man på kort sigt øm i musklerne og på lang sigt nedslidt før tid.

 

Det samme gælder os, der laver vidensarbejde. Trætheden viser sig bare ved kø ved kaffemaskinen, ondt i hovedet og udbrændthed.

 

Heldigvis er modgiften simpel: Tving dit team til at holde pauser i løbet af arbejdsdagen. 

  

Guide: Sådan indfører du pauser - trin for trin

  

1. Book faste pauser hver dag i jeres kalender:

    • 15 min klokken 10.00
    • 15 minutter klokken 14.00

  

2. Dagens første pause kan I tage sammen hele teamet. Book et mødelokale, hvor I kan være og lav en kande kaffe

  

3. Dagens anden pause går I en tur ude i den friske luft to og to. Lav et skema over hvem der går med hvem, så I får gået en tur med forskellige kolleger fra gang til gang

 

4. Arbejder I hjemmefra? I kan aftale at mødes online i det første møde og gå en tur hver for sig i det andet møde. Man glemmer let pauserne, når man arbejder hjemmefra, men de er altså ikke mindre vigtige.

 

 

Er du ny i lederrollen? På en eftermiddag kan du få de grundlæggende ledelses-færdigheder med kurset Fra medarbejder til leder med succes.

Hvad siger vores kunder?

  • „Min største aha-oplevelse på kurset var, at ens egen passion er sindssyg vigtig at finde frem til ifm. at være leder“

    Jeg vil anbefale ’Tal med Gennemslagskraft – for ledere’ til alle nyuddannede ledere eller folk der står overfor at blive ledere snart. Eller til folk, som har brug for at forbedre motivationen til sine medarbejdere eller skills til at præsentere.

  • „Det der især var håndgribeligt og brugbart for mig, var delen omkring slides/præsentationsteknik.“

    Jeg har altid haft det fint med at tale foran andre; men kurset har fået mig til at tænke over nogle ting, som gør at jeg kan blive bedre til at "eje lokalet" og forbedre min præsentationsteknik.

    – Thomas Bjerregaard, Key Account Manager & E-Com Lead

  • „Efter kurset føler jeg, at jeg har mere kontrol over mig selv, når jeg skal tale foran andre“

    Jeg vil anbefale Tal med Gennemslagskraft til ledere og lignende. Så man kan holde gode oplæg og udvikle sig selv og medarbejdere

  • „Jeg fik redskaber som jeg slet ikke havde før“

    Det var perfekt med øvelser mellem videoerne

  • „Kurset betød, at jeg føler mig bedre til at forberede mig på at tale, selv om usikkerheden nok stadig er der“

    Min største aha-oplevelse da jeg tog Tal med Gennemslagskraft - for ledere var, at at små øvelser/ tanker kan ændre ens personlige ro

    Thorbjørn Nielsen, Byggeplads Supervisor

  • „Lærerigt, og nemt at følge med i“

    Jeg er mere opmærksom på hvilke værktøjer jeg kan bruge som leder

  • „Godt kursus med korte videoklip og forskellige øvelser“

    Det var især godt at få genopfrisket Fisk-modellen

    Hanne Røhl Kriegbaum, Global HR Director

  • „Super fint kursus (Tal med gennemslagskraft - for ledere)“

    Dejligt at man kan tage kurset, når det passer ind.

  • „Jeg lærte mange nye tips og tricks. Fint med opfølgningsspørgsmål efter hvert afsnit“

    Største take-away: hvordan man dæmper nervøsiteten, når man skal præsentere

Korte kurser, når det passer dig

Med GetSkills springer du køen over og får værdifuld viden her og nu.

Online og mobilt uanset hvor du er

GetSkills er effektive online kurser lige der hvor du befinder dig.

30 års erfaring sikrer kvaliteten

Bag GetSkills står et team af kompetente og erfarne kursusudviklere og undervisere.

Skift til normal kontrast