Indhold i kurset
Som leder er det dit ansvar at skabe en fælles forståelse af kvalitet. Men hvad er kvalitet egentlig? Det er mere end data og målbare resultater. Det handler også om, hvordan kunderne vurderer og oplever den kvalitet, din virksomhed leverer. Og hvordan dine medarbejdere udviser kvalitet i praksis og adfærd. Bliv klogere på, hvordan du leder på kvalitet i kurset her.
Skab fælles forståelse af kvalitet
Hvordan definerer du faglig kvalitet som leder? Og hvad kan du gøre for at sikre, at dine kriterier og forventninger til kvalitet i praksis og i adfærd er kommunikeret klart og tydeligt? Det får du svar på i kurset her, der bl.a. giver dig det ‘ultimative trick’ til at skabe en klokkeklar (og fælles) forståelse af kvalitet – og formidle det, så alle ved, hvordan det ser ud i det daglige arbejde.
Observér og bliv klogere på praksis
Oplever du nogle gange, at dine medarbejdere tolker kvalitet forskelligt? Så ved du, at det kan føre til misforståelser og uønsket adfærd. En vigtig ingrediens i opskriften på at komme problemet til livs er at observere dine medarbejdere i praksis. Men hvordan gør du det – uden at de føler sig kontrollerede og mistænkeliggjort? Det får du tips og konkrete værktøjer til i kurset.
Løft kvaliteten med brugbar feedback
Husk altid at give dine medarbejdere konstruktiv feedback, når du har observeret dem i praksis. Spørgsmålet er, hvordan du gør det bedst? Hvordan gør du feedback-mødet til en god oplevelse – selv når feedbacken er ubekvem? I kurset finder du dialogværktøjer til at håndtere både de nemme og de svære feedback-samtaler, så du både løfter medarbejderen og kvaliteten i din virksomhed.
Dit udbytte af kurset
- Få styr på, hvad kvalitet egentlig er – og betyder i og for din ledelse
- Lær at definere, måle og lede på kvalitet – både i praksis og i adfærd
- Bliv skarp til at kommunikere dine kriterier og forventninger til kvalitet/adfærd
- Opdag hvordan du observerer dine medarbejdere i praksis – uden at virke kontrollerede
- BONUS: Download workbook med øvelser, skabeloner og dialogværktøjer til konstruktiv feedback på dine medarbejders måde at udøver kvalitet på