Sådan leder du på kvalitet

Hvad er kvalitet egentlig? Og hvordan leder du på det? Få svaret i kurset her, som klæder dig på med værdifuld viden og værktøjer til at definere, måle, lede på – og skabe resultater gennem kvalitet.

Køb abonnement

Køb abonnement

Kursets varighed

1,5 timer

Fri adgang til alle
GetSkills kurser

Pris pr. 30 dage

DKK 450,00

Køb abonnement

Køb enkeltkursus

Kursets varighed

1,5 timer

Online adgang

90 dage

Pris

DKK 995,00

Køb enkeltkursus

Indhold i kurset

Som leder er det dit ansvar at skabe en fælles forståelse af kvalitet. Men hvad er kvalitet egentlig? Det er mere end data og målbare resultater. Det handler også om, hvordan kunderne vurderer og oplever den kvalitet, din virksomhed leverer. Og hvordan dine medarbejdere udviser kvalitet i praksis og adfærd. Bliv klogere på, hvordan du leder på kvalitet i kurset her.

Skab fælles forståelse af kvalitet

Hvordan definerer du faglig kvalitet som leder? Og hvad kan du gøre for at sikre, at dine kriterier og forventninger til kvalitet i praksis og i adfærd er kommunikeret klart og tydeligt? Det får du svar på i kurset her, der bl.a. giver dig det ‘ultimative trick’ til at skabe en klokkeklar (og fælles) forståelse af kvalitet – og formidle det, så alle ved, hvordan det ser ud i det daglige arbejde.

Observér og bliv klogere på praksis

Oplever du nogle gange, at dine medarbejdere tolker kvalitet forskelligt? Så ved du, at det kan føre til misforståelser og uønsket adfærd. En vigtig ingrediens i opskriften på at komme problemet til livs er at observere dine medarbejdere i praksis. Men hvordan gør du det – uden at de føler sig kontrollerede og mistænkeliggjort? Det får du tips og konkrete værktøjer til i kurset.

Løft kvaliteten med brugbar feedback

Husk altid at give dine medarbejdere konstruktiv feedback, når du har observeret dem i praksis. Spørgsmålet er, hvordan du gør det bedst? Hvordan gør du feedback-mødet til en god oplevelse – selv når feedbacken er ubekvem? I kurset finder du dialogværktøjer til at håndtere både de nemme og de svære feedback-samtaler, så du både løfter medarbejderen og kvaliteten i din virksomhed.

Dit udbytte af kurset

  • Få styr på, hvad kvalitet egentlig er – og betyder i og for din ledelse
  • Lær at definere, måle og lede på kvalitet – både i praksis og i adfærd
  • Bliv skarp til at kommunikere dine kriterier og forventninger til kvalitet/adfærd
  • Opdag hvordan du observerer dine medarbejdere i praksis – uden at virke kontrollerede
  • BONUS: Download workbook med øvelser, skabeloner og dialogværktøjer til konstruktiv feedback på dine medarbejders måde at udøver kvalitet på

Kurset i detaljer

Velkommen til kurset

Poll: Kriterier for og forventninger til kvalitet

Video: Introduktion

Video: Faglige kriterier for kvalitet

Øvelse: Sæt kriterier for faglig kvalitet

Video: Værdier, adfærd og kvalitet

Refleksion

Øvelse: Koblingen mellem værdi og adfærd

Video: Skab fælles forståelse for kvalitet

Øvelse: Skab fælles værdiforståelse

Quiz: Test din viden

Video: Forventninger til kvalitet og adfærd

Dialogstarter

Video: Frihedsgrader og dømmekraft

Øvelse: Syretest dine forventninger til kvalitet

Quiz: Test din viden

Video: Fortæl om dine planer

Dialogstarter

Video: Få styr på din rolle og adfærd

Refleksion

Video: Observér og bliv klogere på praksis

Øvelse: Klargør dit observationsark

Quiz: Test din viden

Video: Den gode oplevelse

Dialogstarter

Video: Plads til forbedring

Dialogstarter

Refleksion

Video: Ubekvem feedback

Dialogstarter

Video:
Afslut med positiv feedback

Dialogstarter

Værd at vide

Øvelse:
Formulér din egen feedback

Video: Efter samtalen

Video: Lær af virkeligheden

Quiz: Test din viden

Video: Næste skridt

Tillykke

Køb abonnement

Mie Heinfelt

Din underviser

Mie Heinfelt

Jeg er ledelseskonsulent og rådgiver både individuelle ledere og ledergrupper i deres ledelsespraksis tæt på dagligdagen gennem brug af værktøjer, der sikrer deres kendskab til og viden om medarbejdernes adfærd og oplevelser.

I min rådgivning trækker jeg på mine mange års erfaring som leder. Jeg har været leder på alle organisationsniveauer fra mellemleder over chef til vicedirektør og direktør både i offentligt og privat regi. Derudover har jeg flere års erfaring med rådgivning af ledere og udvikling af organisationer som konsulent.

Jeg har en cand.mag fra Københavns Universitet, en HD1 og en HD2 i Organisation og Ledelse fra CBS – og en Diplomuddannelse i Erhvervspædagogik. Jeg er desuden censor på flere ledelsesuddannelser og forfatter til ledelseshåndbogen ”Ledelse tæt på praksis – gode råd til dig, der leder mennesker”.

Hvad siger vores kunder?

  • „Min største aha-oplevelse på kurset var, at ens egen passion er sindssyg vigtig at finde frem til ifm. at være leder“

    Jeg vil anbefale ’Tal med Gennemslagskraft – for ledere’ til alle nyuddannede ledere eller folk der står overfor at blive ledere snart. Eller til folk, som har brug for at forbedre motivationen til sine medarbejdere eller skills til at præsentere.

  • „Det der især var håndgribeligt og brugbart for mig, var delen omkring slides/præsentationsteknik.“

    Jeg har altid haft det fint med at tale foran andre; men kurset har fået mig til at tænke over nogle ting, som gør at jeg kan blive bedre til at "eje lokalet" og forbedre min præsentationsteknik.

    – Thomas Bjerregaard, Key Account Manager & E-Com Lead

  • „Efter kurset føler jeg, at jeg har mere kontrol over mig selv, når jeg skal tale foran andre“

    Jeg vil anbefale Tal med Gennemslagskraft til ledere og lignende. Så man kan holde gode oplæg og udvikle sig selv og medarbejdere

  • „Jeg fik redskaber som jeg slet ikke havde før“

    Det var perfekt med øvelser mellem videoerne

  • „Kurset betød, at jeg føler mig bedre til at forberede mig på at tale, selv om usikkerheden nok stadig er der“

    Min største aha-oplevelse da jeg tog Tal med Gennemslagskraft - for ledere var, at at små øvelser/ tanker kan ændre ens personlige ro

    Thorbjørn Nielsen, Byggeplads Supervisor

  • „Lærerigt, og nemt at følge med i“

    Jeg er mere opmærksom på hvilke værktøjer jeg kan bruge som leder

  • „Godt kursus med korte videoklip og forskellige øvelser“

    Det var især godt at få genopfrisket Fisk-modellen

    Hanne Røhl Kriegbaum, Global HR Director

  • „Super fint kursus (Tal med gennemslagskraft - for ledere)“

    Dejligt at man kan tage kurset, når det passer ind.

  • „Jeg lærte mange nye tips og tricks. Fint med opfølgningsspørgsmål efter hvert afsnit“

    Største take-away: hvordan man dæmper nervøsiteten, når man skal præsentere

Korte kurser, når det passer dig

Med GetSkills springer du køen over og får værdifuld viden her og nu.

Online og mobilt uanset hvor du er

GetSkills er effektive online kurser lige der hvor du befinder dig.

30 års erfaring sikrer kvaliteten

Bag GetSkills står et team af kompetente og erfarne kursusudviklere og undervisere.

Skift til høj kontrast